Tel.: +48 508 369 222
+48 505 790 860
e-mail: biuro@krosstech.pl

Architektura przemysłowa: wyposażenie sklepów i magazynów

orginal_picture_84Dobre wyposażenie sklepu czy magazynu to nie tylko architektura potrzebna klientom. To również kwestie wyposażenia „od zaplecza”, czyli wszystkiego tego, co chroni towar i ułatwia pracę. Tutaj w grę wchodzą przede wszystkim wiaty na wózki, różnego rodzaju barierki i inne elementy. Bez nich praca jest trudniejsza.

 

W jaką architekturę przemysłową warto zainwestować?

W sklepie – w przypadku sklepu z pewnością dobrym pomysłem będzie stojak rowerowy. Tym większy, im większy jest sklep. Coraz więcej ludzi porusza się po miastach rowerami, a to, czy skorzystają z danego sklepu, bardzo często związane jest z tym, czy stoi przed nim stojak. Jeżeli nie, poszukają innego. Oczywiście przed sklepem warto też ustawić barierki wygrodzeniowe. Ich cel jest prosty, odgradzamy nimi przestrzeń przeznaczoną dla wózków od przestrzeni przeznaczonej do ruchu lub odgradzamy przestrzeń, która jest z ruchu wyłączona. Kolejnym, bardzo ważnym elementem są także wiaty na wózki, dzięki którym wózki są odpowiednio zabezpieczone przed czynnikami środowiskowymi, a klienci mają świadomość, w jakie miejsce powinno się wózek odprowadzić.

W magazynie – architektura związana z magazynem powinna zawierać przede wszystkim barierki, np. odbojnice liniowe lub narożne. Będą one wyznaczać trasę wózków widłowych, samochodów lub trasę ruchu pieszego. W magazynie powinny się znaleźć oczywiście też wieszak i półki, które przystosowane są do potrzeb konkretnych pomieszczeń.

 

Co daje odpowiednie wyposażenie sklepu czy magazynu?

Architektura przemysłowa przede wszystkim porządkuje ruch. Poruszający się wiedzą, jaki obszar przed obiektem przeznaczony jest dla ruchu samochodowego, rowerowego lub pieszego. Po drugie architektura taka ułatwia poruszanie się po obiekcie i przeciwdziała kolizyjności. Każdy pojazd ma swoje miejsce, zachowany zostaje porządek i płynność pracy, a to jest najważniejsze. Dobrze wyposażony sklep to także sygnał, który informuje klienta o randze danego miejsca i uprzyjemnia mu zakupy. Inwestycja w barierki i inne elementy małej architektury zawsze się opłaca.